welcome welcome welcome welcome welcome welcome welcome welcome welcome welcome welcome welcome

pengalaman POTENG sekolah





JUMAAT 18 FEB 2011

Ni nak cerita satu lagi pengalaman ni . tapi lain macam sikit pengalaman ni . masa tu ade raptai HARI SUKAN . aku boring so aku ajak laa membe aku form 5 ni serong(ponteng) sekolah . kiteorang tk masok sekolah pagi pagi bute tu . pegi CC main sejam then pegi laa kedai KASSIM makan jap . tibe tibe keluar satu IDEA yang tk penah orang buad dari mulut aku . aku cakap laa ngn membe aku "weh jum laa masok sekolah balik " then membe aku pon cakap laa "okay" . kiteorang naik laa bas pegi turun kat taman atas sekolah . turun turun je nampak POLIS naik moto 135LC dengan 125Z . dye lalu then pusing balik . then dye stop depan aku dye tanya macam macam . 

POLIS: dik kau nak pegi mane ni ?
AKU  : pegi sekolah laa bang ! 
POLIS: kau ponteng ke nak pegi sekolah ni ?
AKU  : ponteng ape nye pakai baju sekolah ni ha ?!
POLIS: orang pegi sekolah pukul 7 . orang masok keje pukol 8
POLIS(125Z):kau pegi sekolah pukul 10 ?!
AKU : yelaa . datang lambat ni ha ! baru balik KL .
MEMBE: baju pon tk sempat nk gosok ni (cover baju bekedot sebab letak dalam bag)
POLIS: bak numbe sekolah 
MEMBE: numbe sekolah tkde la .
POLIS: dah dah . kau nak masok ikod gate mana ni ?
AKU : ikod gate depan laa bang ! 
POLIS: kau jalan abang follow belakang .
(dalam perjalanan berjalan kaki)
POLIS(125Z): dik kau larat jalan tk ? tk larat naik dengan abang .
POLIS:tk payah . biar diorang jalan (pukimak nye polis)
(sampai depan gate sekolah)
AKU:cik bukak paga cik (cakap ngn guard)
GUARD: *buat tk taw je ....
POLIS: *tekan horn
GUARD: *baru terhegeh hegeh nak bukak gate 
GUARD: kau ponteng ke dik ? 
AKU: ponteng ape nye ! tk nampak pakai baju sekolah ?!
GUARD : dah dah tulis nama 


the end of the story . mase ontheway nak masok kelas semua orang usha je ! bapak malu dan bangga sebab polis escord masok sekolah . haha . tulaa lain kali jangan serong then masok sekolah balik ! hahaha